Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.
رئیس شورای رقابت با اشاره به انحصاری بودن تولید خودروهای زیر ۱۵۰۰ سی سی در کشور گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولید کنندگان تعرفه ها دست نخواهد خورد اما اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، رضا شیوا در برنامه ویژه گفتگوی خبری شبکه دو سیما افزود : خودروهای تولیدی زیر 1500 سی سی در بازار کشور انحصاری است و رقیب ندارد و ما در قیمت گذاری این خودروها موفق بوده ایم .
وی افزود : شورای رقابت موفق شد این خودروها را از دلال بازی و واسطه گری دور و قراردادهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را منصفانه کند .
رئیس شورای رقابت گفت: نخستین پیشنهاد ما ورود بازیگران بیشتر به بازار و یا کاهش تعرفه بود که به خاطر تولیدکنندگان داخلی این کار را نکردند .
شیوا افزود : یکی از وظایف شورا تسهیل ورود بازیگران جدید به کشور است و ما موانعی را که در این راه قرار داشته برداشته ایم .
وی با بیان اینکه مواد 42 تا 93 قانون اساسی شرح وظایف شورای رقابت است افزود : شورای رقابت می خواهد جامعه به تعادل و عدالت اقتصادی برسد .
رئیس شورای رقابت گفت : به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولید کنندگان تعرفه ها دست نخواهد خورد.
وی با این حال گفت : اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی یابد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت : تا زمانی که در فضای رقابت نباشیم و شرایط اقتصاد کشور انحصاری است مکانیزیم های کنترل قیمت را باید به طور جدی دنبال کنیم .
فریدون احمدی افزود : شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان زیر ساخت ها و ظرفیت های قانونی کنترل قیمت ها هستند .
وی افزود : اگر شورای رقابت نبود وضعیت کنونی اقتصاد کشور بدتر از اینها بود .
پویا جبل عامل کارشناس اقتصادی هم در این برنامه گفت : چرا باید بازار خودروی خودمان را انحصاری کنیم و رقابتی در آن نباشد و بعد برای آن قیمت تعیین کنیم .
وی افزود : این راهبرد غلطی است و امیدوارم قانون گذاران به این امر برسند که با این شیوه نمی شود پیش رفت.
این کارشناس اقتصادی گفت : در همه کشورها دولت ها باید رقابت را تضمین کنند و این مسئله با قیمت گذاری متفاوت است.
جبل عاملی افزود : سرمایه گذاران اگر قصد ورود به کشور را دارند باید ببینند که فضای قیمت گذاریهای دولتی شکسته است.
وی گفت : آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما نمونه ای موفق در آزاد سازی قیمت ها در کشور است/.
متاسفانه با ورود غير قانوني دوباره راكبان وسايل نقليه، عابران پياده و احشام به حريم خطوط ريلي كشور شاهد بروز سانحه و مصدوم شدن راننده و كمك راننده ريل باس و خروج از سيرِ يك قطار به عنوان سرمايه ملي بوديم.
روابط عمومي و امور بين الملل شركت رجا با اعلام اين خبر افزود: حوالي ساعت ۹صبح روز جمعه با ورود غير قانوني يك دستگاه كاميون به حريم ريلي در حدفاصل بلاك بهشهر به گلوگاه و توقف بر روي خط راه آهن، عليرغم ترمز به موقع توسط راننده قطار ريل باس ارم گرگان ـ پل سفيد، موجب برخورد و بروز سانحه شد.
با حضور مسوولان اين شركت، راه آهن ج.ا.ا و محلي استان همچنين اكيپ هاي امدادي، وضعيت مصدومان سانحه به صورت سرپايي در حال رسيدگي است .
عليرغم اقدامات متعدد راه آهن در ساخت تقاطع هاي غير همسطح و تعيين گذرگاه هاي مجاز براي عبور و مرور و اطلاعرساني هاي مكرر و هشدارهاي مسوولان راه آهن ج.ا.ا و شركت رجا براي جلوگيري از ورود غير قانوني عابران و راكبان وسايل نقليه به حريم ريلي كشور، متاسفانه همچنان شاهد اين اقدام خطرناك و غير مسؤولانه برخي از شهروندان هستيم.
در حالي كه كشور با مشكلات اقتصادي روبرو است و تامين و توسعه ناوگان جديد از معضلات اساسي صنعت ريلي كشور است، اقدام غير قانوني عده اي قليل از افراد در ورود به حريم ريلي ،موجب وارد شدن خسارت هاي سنگين به سرمايه هاي ملي كشور از جمله هموطنان گرامي و قطارهاي جديد هستيم.
شركت حمل و نقل ريلي رجا از هموطنان گرامي به ويژه حاشيه نشينان خطوط ريلي درخواست كرد با توجه به مصوبات قانوني رعايت حريم ريلي (۱۷ متر از هر طرف) و با توجه به خط ترمز قطارها (حدود يك كيلومتر) از زمان ديده شدن مانع و اقدام به ترمز، نسبت به رعايت موارد ياد شده براي جلوگيري از چنين سوانحي توجه كافي داشته باشند./
به گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از جمعه (اول مرداد) سهمیه سوخت خودرو های فاقد بیمه شخص ثالث قطع شده است.
این امر بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با میان شرکت پخش فرآوردههای نفتی، پلیس راهور و بیمه مرکزی ،به طور موقت اجرا شده است و خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث پس از رفع مشکل بیمه ، سریعا کارت سوختشان فعال شده و مجددا مجاز به دریافت سوخت از طریق کارت خواهند شد.
این خودروها که فاقد بیمه شخص ثالث هستند وارد لیست خاکستری شرکت پالایش و پخش شده و با حل مشکل بیمه وارد فهرست سفید میشوند و میتوانند سوختگیری کنند.
طبق گزارشات بانک اطلاعاتی متصل به مراکز اجرایی ١٠٠ هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث شناسایی شدند و پس از پایش ٥٣ هزار خودرو در فهرست دریافت پیام هشدار قطع سوخت قرار گرفتند که از اول خردادماه در جایگاههای سوخت هنگام سوختگیری این پیام را مشاهده کرده بودند.
پیش بینی می شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود ٢ میلیون لیتر دیگر صرفه جویی صورت گیرد.
گفتنی است خودروهایی که دارای بیمه هستند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند؛ اما پیام هشدار قطع دریافت کرده وسهمیه آن ها قطع شده است، میتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس +١٠ با ارائه مدرک بیمهاشان از فهرست خارج شوند./
معاون حمل و نقل و مهندسي ترافيك پليس راه راهور ناجا گفت: بر اثر تصادف و واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور كرج - چالوس 16 تن كشته و 12 تن مجروح شدند.
سرهنگ وهابزاده در گفتوگو با خبرنگار سایت راهور گفت: حوالی ساعت 3 بامداد شنبه یك دستگاه اتوبوس \"مان\" که از عباس آباد به سمت کرج در حرکت بود در ابتدای حوزه استحفاظی استان البرز پس از برخورد با 3 تیر برق فشار قوی و نیوجرسی كنار مسیر واژگون و سقف آن نیز در جریان واژگونی جدا شد.
وی با اشاره به این كه این حادثه در محدوده سه راهی دیزین رخ داد، افزود: متاسفانه در این حادثه 16 نفر شامل 13 مرد و 3 زن كشته و 12 تن مجروح شدند که به مراکز درمانی استان البرز منتقل شدند.
به گفته معاون حمل و نقل و مهندسي ترافيك پليس راه راهور ناجا حال برخی مجروحان این حادثه وخیم است.
وی با اشاره به این كه تیمی ویژه از پلیس راه راهور ناجا برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شده است تصریح كرد: برابر گزارشات اولیه علت این حادثه بی احتیاطی راننده اتوبوس به دلیل عدم توانایی وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ جاده بوده است./
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تاکید کرد: سیاست حفظ سامانه هوشمند سوخت بنزین حرکت زائدی است که جزء تحمیل بار مالی بر دولت تاثیری در جامعه نخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفنی ایران، سید ناصر سجادی با بیان اینکه عرضه دو نرخی بنزین از طریق کارت ضرورتی ندارد، گفت: با توجه به شرایط موجود و تک نرخی شدن بنزین و نبود رغبت در مردم برای استفاده از کارتهای سوخت، نگهداری سامانه هوشمند توزیع بنزین اقدامی اضافی با افزایش بار مالی برای دولت است که باید هرچه سریعتر درباره آن تصمیمی جدی اتخاذ شود.
وی افزود: رشد مصرف بنزین در کشور گواهی دیگر بر این ادعاست که نگهداری سامانه هوشمند سوخت به همه اهداف پیشبینی شده دست یافته و دیگر ضرورتی به حفظ آن در کشور دیده نمیشود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، با بیان اینکه مدیران پالایش و پخش همنظر با مسئولان وزارت نفت اعتقادی به ادامه کار و موجودیت سامانه هوشمند سوخت برای عرضه بنزین ندارند، اظهار کرد: یکسال و اندی از عرضه تک نرخی بنزین میگذرد و در این مدت نشانههای عدم کارآیی سامانه سوخت به خوبی در جامعه هویدا شده و اکثر دستاندرکاران به این امر اذعان دارند که نگهداری سامانه سوخت جز تحمیل بار مالی بر دوش دولت اثرگذاری خاصی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه سامانه هوشمند سوخت به اهداف تعیین شده دست یافته است، گفت: سامانه هوشمند سوخت با هدف اصلاح قیمت سوخت، کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور راهاندازی شد که خوشبختانه امروز به تمامی اهداف تعیینشده این پروژه ملی دست پیدا کردهایم.
سجادی اعلام کرد: یکی از دستاوردهای سامانه هوشمند سوخت تک نرخی کردن بنزین بود که با اصلاح قیمتها و اجرای این سیاست شاهد رشد یک درصدی مصرف و قاچاق بنزین هستیم که با تثبیت این شرایط بازگشت به عقب در صورت حفظ سیاست تک نرخی کردن بنزین امکانپذیر نخواهد بود.
به گفته وی، با نگاهی به رشد دو درصدی مصرف بنزین در سال 94 نسبت به سال 93 و رشد یک درصدی مصرف بنزین امسال نسبت به سال قبل آمارها خود حکایت از موفقیت سیاستهای دولت برای کنترل رشد مصرف دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: مصرف بنزین در 104 روز گذشته از امسال را 1.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و این در حالی است که مقدار مصرف در مدت مشابه سال قبل از آن، حدود دو درصد بوده است.
وی ادامه داد: مقدار عرضه بنزین در 104 روز نخست سال قبل روزانه 71 میلیون لیتر بود که این میزان در مدت مشابه امسال به روزی 71.8 میلیون لیتر رسیده است، یعنی کمتر از یک میلیون لیتر در روز به مصرف بنزین کشور اضافه شده است.
سجادی در پایان تصریح کرد: ضرورت بهکارگیری کارت سوخت در زمان چند نرخی بودن بنزین، قیمت پایین و قاچاق بالای این فرآورده ضروری بود ؛ اما در حال حاضر که این مشکلات در کشور مرتفع شده است، حفظ این سامانه در بخش بنزین بیفایده و کار زائدی است که جزء بار هزینهای بر دولت تاثیر دیگری ندارد.