Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان انگلیسی با ساخت قایق هوشمند بدونسرنشین برای اولینبار قایق مهاجران غیرقانونی را شناسایی کردند.
دولت انگلیس برای مقابله با پدیده ورود غیرقانونی مهاجران از طریق سواحل از طرح بازرسی پیوسته مناطق ساحلی با پهپادهای خودکار مجهز به سامانه تولید انرژی خورشیدی و امواج دریا حمایت کرد
طبق آخرین اطلاعات پلیس انگلیس تاکنون بیش از صدها مهاجر غیرقانونی از طریق سواحل دورافتاده به خاک این کشور وارد شدهاند.
پهپادهای پیشرفته دریایی تمامی برق مورد نیاز را از سامانههای تولید برق خورشیدی و مبدلهای امواج دریایی دریافت میکنند. هر پهپاد دریایی با به کارگیری دوربینهای پرقدرت قادر به شناسایی قایقهای غیرقانونی در شعاع هشت کیلومتری است.
طول هر پهپاد حدود پنج متر است که دارای تجهیزات پیشرفتهای همچون دوربین دید در شب قدرتمند و سامانه تشخیص صدای موتور قایق مهاجران و قاچاقچیان از فواصل دور است.
وزن هر قایق 249 کیلوگرم است که در بهترین شرایط جوی قادر به گشتزنی مسافت ۱۰ هزار کیلومتر است.
بیل بریج، رئیش شرکت Qinetiq در مورد عملکرد قایقهای هوشمند اظهار کرد: پهپادهای دریایی بهترین روش مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران هستند، چرا که با به کارگیری شبکهای آنها در فواصل معین از یکدیگر میتوان حرکت هر جنبندهای را در سطح آب تشخیص داد و با اعلام سریع موقعیت مکانی به گاردهای ساحلی از ورود غیرقانونی مهاجران ممانعت به عمل آورد.
وی در ادامه افزود: مهمترین ویژگی سامانه محافظت دریایی بینیازی از سوخت خارجی و قابلیت تولید انرژی رایگان از منابع طبیعی خورشید و امواج است. با استفاده از این نوآوری برای اولینبار میتوان به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته بدون نیاز به نیروی انسانی مناطق ساحلی را تحت نظر داشت/.
این خودروها قرار است در آینده ای نه چندان دور به خیابان های عمومی سراسر دنیا راه یابند و با توجه به تکنولوژی هایی که در دل خود جای داده اند، می توانند جایگزینی مناسب و مقرون به صرفه برای اتومبیل های امروزی باشند.
اما برخی محدودیت ها و موانع قانونی نیز وجود دارد که این خودروها می بایست قبل از ورود به خیابان ها، مهر تایید آن ها را از قانونگذاران و ادارات مربوطه دریافت کنند. در همین رابطه، امروز وزیر حمل و نقل آلمان قوانین جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن، تمامی خودروهای بدون راننده می بایست به جعبه سیاه مجهز شوند، درست شبیه به آن چیزی که در هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد.
بنابراین، تولیدکنندگان اتومبیل های خودران می بایست یک دستگاه ضبط کننده اطلاعات را در خودروها تعبیه کنند تا بتوان فهمید که چه زمانی قابلیت خودران فعال است و چه زمانی خودرو در حالت معمولی در حال حرکت است.
همچنین، این دستگاه می بایست نشان دهد که آیا راننده به همان طریقی که سیستم به وی آموزش می دهد، خودرو را کنترل و هدایت می کند یا خیر. طبق این قانون، رانندگان موظفند در تمامی شرایط و حتی در مواقعی که اتومبیل در حالت خودران نیز قرار داد پشت فرمان بنشینند.
گفته می شود که این قانون، قبل از آن که به رای گذاشته شود، می بایست توسط سایر وزرا تایید شود که پس از دریافت مهر تایید، در خلال روند قانونگذاری، تصویب و یا رد شدن آن مشخص می شود.
برگرفته از سایت کامکده
رونالدو ستاره فوتبال جهان که اخیراً کاپ قهرمانی مسابقات فوتبال یورور2106 را بالای سر برده است این قهرمانی را با خرید خودروی دومیلیون دلاری جشن گرفت .بوگاتی ویرون به رنگ آبی تیره ، خودرویی است که این ستاره جهان از شرکت بوگاتی تحویل می گیرد.
رونالدو که علاقه بسیاری به خودرو دارد ، در کلکسیونش فراری و لامبورگینی وبنتلی و چند خودروی دیگر نیز دارد.
در سال ۲۰۱۳ مدیر عامل بوئینگ اخباری را دربارهی قابلیتهای عینک هوشمند گوگل گلس شنیده و به همین دلیل علاقهمند شده بود که نسخهی اکسپلورر آن که جزو اولین نسخههای این دیوایس میشود را خریداری کند و آنها را در اختیار سرپرستان بخشهای مختلف کارخانه قرار داده بود تا آنها بتوانند با جستجو در بخشهای تحت کنترل خود، بهترین استفاده برایشان را پیدا کنند و از این وسیله برای افزایش بهرهوری استفاده کنند.
بعد از مدت کوتاهی مشخص شد که بخش سیمکشیها و محافظت از سیمهای مختلفی که وارد هواپیماها میشوند، به شدت میتواند با استفاده از گوگل گلس متحول شود و کارمندان و تکنسینهای این بخش قادر خواهند بود سرعت و دقت کار خود را بسیار بالا ببرند. با وجود این که تعدادی از بهترین کارشناسان این زمینه در جهان در کمپانی بوئینگ فعالیت میکنند، باز هم بخش سیمکشی و سیستم محافظتی آن شامل دهها سیم مختلف که هرکدام دارای طراحی، قابلیتها و اتصالات مخصوص به خود هستند که بدون وجود یک راهنمای کامل، هیچکدام از کارمندان نمیتوانند آنها را به درستی متصل کنند و تنظیمات مربوطه را انجام
تا پیش از به کارگیری عینک گوگل گلس، کارمندان این بخش مجبور بودند که یک لپتاپ را با خود به محل سیمکشیها ببرند. در این لپتاپ یک نرم افزار اختصاصی برای این سیمها وجود دارد که به عنوان یک دایره المعارف جامع عمل میکند و کارمندان میتوانند نقشههای بلو پرینت اتصال هر سیم، مشخصات آن سیم شامل نام و ضخامت و رنگ آن سیم و راهنماهای این سیستم را مشاهده کنند. مطمئنا وقتی شما قرار است با دهها سیم متفاوت دست و پنجه نرم کنید، استفاده از این نرم افزار و جستجوی دستی بین هزاران فایل طولانی، آن هم در حالتی که حواستان باید به اصل کار هم باشد و سیستم حفاظتی را با راهنمای اصلی مطابقت دهید، کار بسیار دشوار و زمانبری خواهد بود.
به همین دلیل مدیران بوئینگ تصمیم گرفتند که یک فراخوان عمومی برای توسعه دهندگان مختلف این عینک هوشمند در سراسر کشور منتشر کنند و از آنها درخواست کردند که یک نرم افزار اختصاصی برای راحت تر کردن کار کارمندان مشغول در این بخش توسعه دهند و این نرم افزار بتواند با تشخیص سیمها و محیط این سیستم، به عنوان یک راهنما برای این کارمندان عمل کند. در نهایت نیز برنده از میان دهها اپلیکیشن مختلف انتخاب شد و نام آن نیز امروزه Skylight گذاشته شده است.
کارمندان بوئینگ با استفاده از عینک گوگل گلس میتوانند محیط سیستم سیمکشی و سیستم محافظتی را اسکن کنند تا نرم افزار Skylight بتواند تمام سیمها و اتصالات را تشخیص دهد و آنها را به صورت محتوای ارزش افزوده به آن کارمند نشان دهد. سپس این نرم افزار به کارمند نشان میدهد که از کجا کار خود را آغاز کند و توجه داشته باشید که تمام این مراحل هنگامی اتفاق میافتند که کارمند در حال نگاه کردن به سیستم واقعی در دنیای واقعی است و نیازی نیست که به یک نمایشگر جانبی و یا یک وسیلهی دیگر نظیر لپتاپ نگاه کند.
سپس بعد از آن هم تمام مراحل به صورت واقعیت مجازی به کارمند مربوطه نشان داده میشوند و اگر او در مرحلهای به مشکل بخورد، نیاز به دانستن اطلاعات دربارهی سیم خاصی داشته باشد و یا سیمی را به صورت اشتباهی متصل کرده باشد، میتواند با یک دستور صوتی از نرم افزار بخواهد تا او را راهنمایی کرده و روش حل مشکل را به صورت زنده به او نشان دهد.
جالب است بدانید که نرم افزار Skylight امروزه در کمپانی بوئینگ به عنوان یکی از نرم افزارهای پرکاربرد همراه با عینک گوگل گلس استفاده میشود و با این که این نرم افزار در مرحلهی پایلوت قرار دارد و توسعهی آن هنوز هم ادامه دارد، اما توانسته است که بهرهوری کارمندان این بخش از کمپانی هواپیماسازی را افزایش دهد.
برگرفته از سایت گجت نیوز
گوگل به خودروهایش آموزش می دهد که با دوچرخه سواران مهربان باشند .
این خودروهای خودران با فرستادن سیگنالهایی متنوع از حرکت دوچرخه سواران و تغییر جهت آنان در مسیر آگاه می شود . و در صورت اینکه دوچرخه سواری در جلو این خودرو قراربگیرد به ترمزها فرمان می دهد که خودرو را متوقف کنند./