Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.
از لحاظ علمی، مولکولها در هوای سرد سعی میکنند در فاصلهی کمتری از هم حرکت کنند و دلیل آن هم، کم بودن میزان انرژی آنهاست. این بدان معنی است که چگالی هوای سرد بسیار بیشتر از هوای گرم است برای همین کشش آیرودینامیکی برروی خودروی شما (به خصوص در سرعتهای بالا) بیشتر خواهدشد. این پدیده بر لاستیکهای شما هم اثر خواهدکرد و باعث میشود باد آنها کمتر شود .
خودرو در زندگي امروز به جزئي از ملزومات زندگي بشــر تبديل شــده اســت و ديگر كمتر خانواده اي را مي توان يافت كه خودرويي در اختيار نداشــته باشــد، اما همه خانواده ها يا عاشــقان اتومبيل ســواري نمي توانند خودروي نو بخرند و بناچار و با پرداخت قيمتي كمتر، به ســراغ ماشين هاي دست دوم مي رونــد.
ادامه مطلب: تشخيص مشكل و عيب يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز
اصلا به ذهنتان خطور کرده که خودروسازان کشور از چه شیوه و فرآیندی برای نامگذاری محصولات خود استفاده میکنند و چه معیارهایی را در این مورد در نظر میگیرند؟ و در نهایت آیا به این فکر کرده اید که نام خودروها در میزان استقبال مشتریان از آنها، تاثیر دارد یا خیر؟
به جهت این که بنزین با نهایت راندمان بتواند بهینه ترین بازده را داشته باشد تمامی خودرو سازان در سال های اخیر تمامی توان علمی خود را در کاهش مصرف این ماده ارزشمند با حفظ توان و گاها با افزایش توان در دستور کار و ساخت خودرو های خود قرار داده اند.
در کشور ما نیز با سهمیه بندی و افزایش قیمتی که در فروش بنزین اعمال شد این مهم در ذهن همگان نقش بست که در مصرف بنزین صرفه جویی کرده و به تبع آن خرید خودرو های با مصرف کمتر با استقبال بیشتری همراه خواهد شد. قابل توجه است که بعضی از خریداران نیز به جهت محدودیت هایی که برای خودروهای گازسوز وجود دارد، همچنان علاقمند به استفاده از خودرو های بنزین سوز هستند
اختراع کیسه هوا (ایربگ ) برای اولین بار در سال 1951 ثبت گردید و دو سال بعد، توسط مهندسین Walter Linderer از آلمان و John Hetrick از آمریکا منتشر شد. اولین ایربگ نیز در سال 1970 به جهت بالا بردن سطح ایمنی سرنشینان بر روی خودروها نصب گردید.