Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.
1- چرا به مکمل های سوخت نیاز می باشد؟
عدم توانایی موتورهای درونسوز در سوزاندن کامل سوخت، همواره رسوبات هیدروکربنی از خود به جای می گذارد. همچنین بالا بودن هزینه تولید سوخت با کیفیت بالا برای بوجود آمدن نتایج نامطلوب مزید بر علت می شود.
2- آیا مکمل های سوخت فقط در کشورهای جهان سوم به کار می رود؟
تولید مرغوب ترین مکمل های سوخت در کشورهای اروپایی و آمریکا بیانگر وجود ضعف در سوخت های آن کشورها می باشد.
هیدرولیک همچون روغن های دیگر از اختلاط "روغن پایه" و مواد افزودنی تولید می شود. که می تواند با توجه به نوع روغن پایه و مواد افزودنی ، کاربرد های مختلفی در سیستم های گوناگون داشته باشد.
روغن هیدرولیک را می توان پر مصرف ترین روغن صنعتی نامید، و از اینرو با توجه به مصرف بالا و کاربردهای متنوع و شرایط کاری گوناگون ، این روغن نیز از تنوع بالایی برخوردار است. در واقع روغن هیدرولیک در یک سیستم نقش انتقال دهنده انژی را بازی می کند و در صورتی که این روغن دچار مشکل شود ، این وظیفه بخوبی انجام نشده و سیستم با اختلال یا توقف در کارکرد روبرو می گردد.
بطور کلی روغن های هیدرولیک بر اساس استاندارد ISO 6743 به 5 سطوح کیفیت تقسیم بندی می شوند:
مایع ترمز یا در اصطلاح روغن ترمز ، سیالی است که وظیفه انتقال فشار از پمپ ترمز به بوستر و لنت ترمز را بر عهده دارد. این مایع بدلیل خصلت عملکرد خود باید دارای حداقل تراکم پذیری باشد. همچنین این مایع باید نسبت به حباب هوا حساس بوده و اجازه تشکیل حباب را ندهد. تبخیر روغن ترمز باید بسیار ناچیز باشد و با قطعات فلزی و پلاستیکی که با آنها در تماس است سازگاری داشته باشد. این مایع، ترکیبی مصنوعی است که قسمت اعظم آن از ترکیبات پلی گلیکول اتری تشکیل شدهاست. روغنهای ترمز نسبت به رطوبت حساس بوده و با جذب رطوبت نقطه جوش آنها پائین میآید و خاصیت خود را از دست میدهند. نقطه جوش معمول این روغنها بیش از ۱۸۵ درجه سانتیگراد است. این روغنها در ایران در دو استاندارد دات ۳ و دات ۴ (زرد و آبی) تولید و مصرف میشوند.
برای تشخیص سلامت باتري خودرو در نوع تر آن، ميتوانید سطح الکترولیت یا آب باتري را کنترل کنید. میزان آب باتري موجود در محفظه باتري باید 10 تا 15 میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن باشد در غیر این صورت نیاز به رسیدگی دارد.
همیشه به چکههاي زیر خودرو توجه کنید، زیرا ممکن است این چکهها مربوط به باتري خودرو شما باشد که در این صورت نشان از نشتی باتري خودرو دارد. این قطرههاي اسیدی ميتواند قطعات خودرو را دچار خوردگی کند و به آنها آسیبهاي فراوانی وارد کند. اما کارشناسان توصیه ميکنند برای بالا آوردن سطح الکترولیت باتري خودرو حتما از اسید 1250 درجه استفاده کنید، این کار حتما باید توسط یک فرد متخصص انجام شود . توجه به سطح آب باتري از آنجا ضروری است که اگر میزان آب باتري موجود درون محفظه در دورههاي زمانی کوتاه بخار شود و سطح آب باتري کاهش یابد، احتمالا آفتامات دینام خراب ميشود و در نتیجه خرابی زودهنگام باتري را سبب ميشود.
ضدیخ سیالی است که از ترکیب یک سیال پایه با نام مونو اتیلن گلایکول و مواد افزودنی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی و بهبود کیفیت ضدیخ تشکیل شده. در واقع وظیفه اصلی ضدیخ در موتور جلوگیری از خوردگی در موتور است و اولویت بعدی جلوگیری از یخ زدگی یا خوش آوردن موتور در فصول سرد و گرم سال است.
ضدیخ ها از نظر کیفی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:
1- ضدیخ های با پایه معدنی : که عمده ترین نوع ضدیخ موجود در بازار و پر مصرف ترین آن است و زمان کارکردشان در موتور یک سال است.
2- ضدیخ های پایه آلی: که به واسطه نوع مواد افزودنی مورد استفاده در آنها دارای طول عمر طولانی تری نسبت به ضدیخ های معدنی هستند . این ضدیخ ها زمان کارکردشان در موتور سه سال است.
یکی دیگر از مسایلی که مصرف کننده از آن آگاهی کافی ندارد ، چگونگی مصرف ضدیخ است. بهترین روش مصرف ضدیخ در موتور استفاده از مخلوط ضدیخ و آب با نسبت ۵۰٪ است.